سپیده سپیدی شنبه 25 آذر 1396 09:39 ق.ظ نظرات ()
با توجه به رشد و ازدیاد کسب و کارهای الکترونیکی در چند سال اخیر ، موفقیت در این بازار شلوغ تجارت آنلاین کمی دشوار به نظر می رسد . اما کافی است که باور داشته باشید همیشه راهی برای پیشی گرفتن از رقبا وجود دارد !
در این راستا تصمیم داریم به معرفی عواملی بپردازیم که باعث اعتماد مشتریان به شما و ترغیب آنها جهت وفاداری به کسب و کارتان گردد. پس با ما همراه باشید؛

" چه عواملی مشتریان را به کسب و کار الکترونیکی شما وفادار می سازد؟ "


1- ارزش گذاری برای مشتری
بطور مثال شما می توانید با ارائه محوصی جذاب برای مشتریان بالقوه خود و با قیمت مناسب ، اعتماد او را جلب نمایید .

2- ارائه خدمات منحصربفرد
همواره دنبال خدمات رسانی هایی باشید که سایرین از آن چشم پوشی کرده اند .

3- ترغیب مشتریان به پیگیر بودن سایت شما
این کار با انواع اقسام حربه های بازاریابی مانند کپن ها و کدهای تخفیف ، ارائه اشانتیون و ... امکان پذیر می باشد .

4- جذابیت سایت
سعی کنید با انواع اقسام رنگ های متنوع و شاد به سایت خود زیبایی و جذابیت ببخشید . امروزه مشتریان به رنگ ها بسیار اهمیت می دهند!

5- انجمن
انجمن های مجازی وابسته به سایت ، مانند اتاق های گفتگو ، یا اتاق های محصولات ... می تواند در هرچه بیشتر شناخته شدن شما و کسب و کارتان مفید باشد .

6- ارتباط قوی و مداوم با مشتریان
سعی کنید ارتباط با مشتری را در اولویت قرار دهید . همواره پاسخگوی مشتریان باشید  و  اجازه دهید آنها این اعتماد را کسب کنند که همواره شما را در کنار خود ببینند .

7- انتقادپذیری
بخشی را جهت شنیدن و دریافت کردن نقدهای مشتریان ایجاد کنید . به این ترتیب شما می توانید بصورت کاملاً رایگان ، بازخوردهای مثبت و منفی را دریافت نمایید و درصورت وجود هرگونه نقص و اشکالی آن را رفع نمایید .

8- انعطاف پذیر باشید.
همواره آماده هرگونه تغییر و تحول بر اساس شرایط خاص محیطی که ممکن است در هر زمانی روی دهد باشید . اینگونه شما می توانید همیشه از سایر رقبا یک و یا حتی چند قدم جلوتر باشید .