تبلیغات
تجارت الکترونیکی - مطالب آبان 1396
منوی اصلی
تجارت الکترونیکی
  • سپیده سپیدی دوشنبه 22 آبان 1396 10:40 ق.ظ نظرات ()
    در سال هایی نه چندان دور ، فضای مجازی صرفاً جهت صرف اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی و ارتباطات استفاده می شد . اما کم کم اینترنت و فضای مجازی بستری شد برای کسب و کار و درآمدزایی و داد و ستدهای ریز و درشت !



    در این میان اما داشتن توانایی های لازم جهت رشد و موفقیت در این کسب و کار و رعایت اصول کاربردی تجارت الکترونیکی از موارد مهم اینگونه کسب و کارها محسوب می شد که تعدادی از شرکتها توانستند با تکیه بر این توانمندی های خود اکنون به برترین های جهان تبدیل شوند .
    در ادامه می خواهیم به بررسی این شرکتها و بررسی رتبه های آنها در جهان بپردازیم ؛

    1- علی بابا
    این شرکت چینی که غول تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین محسوب می شود ، چیزی حدود 27 درصد از کل سهم بازار دنیا را در اختیار خود گرفته است .

    2- آمازون
    در رتبه دوم این فهرست شرکت آمریکایی آمازون با حدود 13 درصد سهم بازار قرار دارد .

    3- ای بِی
    دیگر شرکت آمریکایی که در این فهرست قرار دارد شرکت ای بِی با 5.4 درصد سهم بازار می باشد که رتبه سوم را با اختلاف نسبت به رتبه های اول و دوم به خود اختصاص داده است .

    4- جی دی
    شرکت چینی که با حدود 8.3 درصد سهم بازار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

    5- راکوتن
    این شرکت ژاپنی رتبه پنجم را با 5.1 درصد سهم بازار در اختیار دارد .

    6- اپل
    شرکت آمریکایی اپل با حدود 4.1 درصد سهم کل بازار در جایگاه ششم این رتبه بندی قرار گرفته است .

    7- سانینگ
    سانینگ چینی با 3.1 درصد در جایگاه هفتم برترین های کسب و کار اینترنتی و خرده فروشی جهان قرار گرفته است .

    8- شیائومی
    این شرکت چینی نیز با 0.1 درصد رتبه هشتم را کسب کرده است .

    9- دل
    دل آمریکا  با کسب 0.9 درصد سهم بازار رتبه 9 را در اختیار دارد .

    10- وال مارت
    وال مارت آمریکایی در دهمین جایگاه قرار گرفته است .
    آخرین ویرایش: دوشنبه 22 آبان 1396 12:21 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • سپیده سپیدی یکشنبه 7 آبان 1396 10:09 ق.ظ نظرات ()




    از آنجایی که تجارت الکترونیک رشد بسیار سریعی میان صنایع و کسب وکارهای مختلف دارد ، کارشناسان پیش بینی می کنند که طی دو سال آینده حجم معاملات در این بخش از مرز 2 تریلیون نیز عبور کند !
    اما برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک موفق چه راه هایی باید طی شود ؟
    پاسخ سوال فوق را می توانید در 7 مرحله زیر بیابید ؛

    1- ایجاد دامنه
    اولین مرحله ثبت یک دامنه می باشد که شما می بایست بر اساس نام برند خود یک دامنه ثبت کنید که البته این کار را شرکت های ارائه دهنده ی هاست و دامنه برای شما انجام می دهند .

    2- استفاده از یک توسعه دهنده
    جهت ایجاد یک وبسایت حرفه ای لازم است که از یک توسعه دهنده وب که در این کار تخصص دارد استفاده کنید . فراموش نکنید که مهم ترین چیز در یک تجارت الکترونیک ، یک سایت حرفه ای و در عین حال با کاربری ساده می باشد .

    3- قانونی کردن تجارت خود
    با انجام مراحل اداری اقدامات لازم را جهت ثبت قانونی تجارت الکترونیک خود انجام دهید  .

    4- دریافت هاست
    بهتر است از هاست های شناخته شده در زمینه تجارت و فروش نظیر woocommerce استفاده کنید . این پلتفرم تمامی امکانات مربوط به تجارت را دارا می باشد .

    5- قالب مناسب
    مرحله بعدی خرید یک تم یا همان قالب سایت متناسب با کسب و کارتان است که می توانید آن را از ThemForest خریداری نمایید و بر روی سایت خود نصب کنید .

    6- فعال کردن سایت
    پس از اینکه تم مناسب را بر روی سایت خود پیاده سازی کردید ، می توانید سایت را فعال نموده تا سایرین بتوانند آن را مشاهده کنند .

    7- فعالیت در HARO
    HARO ابزار مناسبی برای هر صاحب کسب‌وکار الکترونیک یا بازاریاب دیجیتال است که میزان SEO و روابط عمومی (PR) خود را افزایش دهد. استفاده از HARO رایگان است و اگر به‌خوبی از این ابزار استفاده کنید؛ می‌توانید تجارت الکترونیک خود را به دیگران بشناسانید و تغییر بزرگی در بیزینس خود ایجاد کنید.


    آخرین ویرایش: یکشنبه 7 آبان 1396 10:36 ق.ظ
    ارسال دیدگاه